“Şcoala trebuie să urmărească tot timpul ca tânărul să părăsească băncile ei nu ca specialist, ci ca o personalitate armonioasă.”
Albert Einstein
În condiţiile dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere şi al exigenţelor tot mai mari de pe piaţa muncii, unul din obiectivele importante ale unei astfel de societăţi constă în reproducerea cunoaşterii şi difuziunea accelerată a acesteia în toate domeniile existenţei sociale.
În calitate de formatori ai cunoaşterii logice, precum şi de formatori ai competenţelor necesare mediului juridic şi de afaceri, rolul cadrelor didactice este mai important ca oricând.
În aceste condiţii, un program de activitate reprezintă un angajament faţă de stakeholderi, un angajament faţă de colegii de muncă, faţă de studenţi, faţă de partenerii de activitate, faţă de comunitatea mediului de afaceri etc.
Facultatea de Economie Generală şi Drept din cadrul Academiei de Studii Economice din Moldova îşi desfăşoară activitatea pe baza legislaţiei în vigoare, a autonomiei universitare, în acord cu strategia universitară generală şi programul de activitate al Rectorului ASEM . Deşi este relativ tânără, Facultatea de Economie Generală şi Drept este astăzi o structură de învăţământ şi cercetare matură în cadrul ASEM care pregăteşte specialişti în cinci sfere de activitate:
Tradiţia şi prestigiul facultăţii axat pe interdisciplinaritate, onorează şi, totodată, obligă la performanţe academice și la modernizarea continuă a ofertei educaţionale, prin compatibilizarea acesteia cu exigenţele din spaţiul autohton şi european.
În prezent, învăţământul universitar din Republica Moldova, inclusiv ASEM, este supus unor provocări şi schimbări majore legate de:
Luând în consideraţie evoluţiile contextuale din cadrul ASEM şi al facultăţii Economie Generală şi Drept, voi încerca să implementez un stil de management participativ axat pe următoarele principii:
“O investiţie în cunoaştere aduce tot timpul cele mai mari beneficii.”
Anonim
“Didactica este arta de a învăţa pe alţii bine.”
Comenius
Cercetarea ştiinţifică constituie o parte inseparabilă, continuă şi organică a activităţii academice, fiind componenta care poate asigura o consistenţă suplimentară a finanţării, precum şi prestigiu şi recunoaştere naţională şi internaţională. În acest sens, ne propunem următoarele obiective:
“Studiază întâi ştiinţa şi continuă apoi cu practica născută din această ştiinţă.”
Leonardo da Vinci
Resursele umane reprezintă principala resursă strategică pentru orice organizaţie, inclusiv cele din domeniul educaţiei. În raport cu corpul profesoral şi personalul extra-profesoral ne propunem următoarele obiective:
“Adevăraţii profesori te învaţă din inimă şi nu dintr-o carte.”
Anonim
În calitate de stakeholderi, studenţii trebuie să beneficieze de servicii conforme dorinţelor şi aşteptărilor, ancorate în realitatea socioeconomică. De aceea, în această direcţie ne propunem următoarele obiective:
“Învaţă cât de mult poţi atunci când eşti tânăr, întrucât viaţa îţi va fi prea aglomerată după aceea.”
Dana Stewart Scott
“Marile realizări sunt create nu prin putere, ci prin perseverență.”
Dr. Samuel Djonson