Departamentul „Resurse Umane, Afaceri Publice și Comunicare” este acel departament din cadrul ASEM care își concentrează activitatea sa pe aspectele psiho-sociale ale activității economice, și ale altor domenii ale vieții social-umane, precum și pe aspectele administrative ale sectorului public, acestea fiind văzute printr-o abordare interdisciplinară și pluridisciplinară. Astfel, misiunea departamentului „Resurse Umane, Afaceri Publice și Comunicare” constă în pregătirea specialiștilor cu studii superioare în astfel de domenii ca administrația publică, protecția socială, raporturile de muncă, precum și, în realizarea diverselor cercetări în cadrul domeniilor menționate.
În acest context, în prezent, departamentul este responsabil de pregătirea specialiștilor pentru următoarele specialități și specializări:
Catedra „Management social” a fost constituită încă în anul 1970 sub denumirea de „Economia muncii” în cadrul Institutului Politehnic din Chișinău. Pe parcursul timpului catedra și-a dezvoltat tradiții frumoase în ceea ce privește pregătirea specialiștilor de calificare înaltă, precum și în domeniul cercetării științifice. Totodată, catedra se află într-un proces continuu de dezvoltare explorând noi domenii de cercetare și pregătire profesională.
Baza tuturor specialităților și specializărilor de care este responsabilă catedra o constituie pregătirea fundamentală în domeniile corespunzătoare plus o pregătire aprofundată economică.
Nu în ultimul rând, procesul de consolidare a catedrei presupune și asigurarea acesteia cu cadre didactice calificate precum și ridicarea calității procesului de studii. De asemenea, consolidarea facultății presupune și dotarea acesteia cu o bază tehnico-materială adecvată unui proces didactic modern (tehnică de calcul, multimedia, bibliotecă, săli de prelegeri și lecții practice și de laborator amenajate etc.). Măsurile de consolidare a catedrei trebuie să fie însoțite și de o serie de măsuri de ridicare a imaginii ei.
În contextul aderării ASEM la procesul de la Bologna, unul din obiectivele de dezvoltare de bază catedrei „Management social” presupune modernizarea și democratizarea continuă a procesului de învățământ atât în cadrul catedrei cât și în cadrul facultății, care presupune introducerea disciplinelor opționale, trecerea la sistemul de credite transferabile, creșterea exigențelor față de calitatea procesului de studii, înăsprirea concurenței pe piața serviciilor educaționale în special, în domeniul învățământului economic superior. Oferta educațională a catedrei trebuie să fie cât mai flexibilă, astfel încât să poată face față schimbărilor permanente ce au loc în societate, în viața economică, în sistemul de învățământ superior din Republica Moldova.
Un alt aspect care trebuie de menționat în contextul activității de mai departe a catedrei este și interdisciplinaritatea și multidisciplinaritatea. Or, în prezent, în condițiile de tranziție la societatea post-industrială, în țările dezvoltate, precum și în cele și mai puțin dezvoltate o atenție tot mai mare se acordă studiilor interdisciplinare, mai ales în ceea ce privește aplicarea unor metodologii interdisciplinare sau multidisciplinare în diverse activități ale vieții social-umane. În contextul dat, catedra corespunde criteriilor de interdisciplinaritate și este capabilă să dezvolte noi programe de studii la ciclul 2 masterat. Catedra trebuie să funcționeze ca un sistem integru, în care fiecare membru își are un loc bine determinat și se poate adapta ușor la orice schimbări și exigențe apărute. În acest context, în calitate de reperele de bază pentru asigurarea unei dezvoltări durabile a catedrei „Management social sunt:
Reperele date se vor concretiza în următoarele activități:
Pentru realizarea prezentei strategii, anual, vor fi elaborate planuri de acțiuni ajustate la obiectivele generale ale strategiei în cadrul formulării obiectivelor calității. Pe parcursul implementării Strategiei se va efectua monitorizarea permanentă a rezultatelor obținute, în baza coordonării acțiunilor tuturor factorilor implicați în realizarea obiectivelor strategiei. Coordonarea procesului de monitorizare și evaluare a rezultatelor implementării Strategiei revine decanului. Evaluarea implementării Strategiei va fi reflectată în dările de seamă anuale efectua anual în baza obiectivelor calității facultății, fiind apreciat gradul de realizare a rezultatelor preconizate și fiind propuse măsuri de redresare a situației în caz de necesitate.